Wednesday : Spent day!

"Buy 2 get one free"

"Shop till you drop"

"Spent, spent, spent"

"Bills, bills, bills"

It happens when we are shopping. Its so crazy to pick the best item to be bought. Orang kata, kalau harga runtuh fuh lagilah rambang mata nak memilih en en. Bagi perempuan, itu semua perkara biasa. Lelaki? Erm no comment pulaklah. Tapi bagi aku sendiri, aku memang susah dalam membuat keputusan untuk membeli. Kalau boleh, mesti nak bawak teman semasa shopping. Suruhlah aku pilih, haha sampai besok pun belum tentu aku dapat buat keputusan yg aku rasa betul sebab aku memang tak pandai memilih ketika membeli. Mama kata, "jangan beli kalau takrasa cantik, kang kau bukan pakai pun" and that is so true. Aku takkan pakai kalau aku rasa benda tu tak kena dengan aku, lagi lagi kalau yg orang belikan tak berapa kena dengan mata aku. Jawabnyaaaaa, memang aku takpakai. Pakai pun may be just nak try try ja, haha kejamnya. 

Bagi akulah, setiap hari Rabu adalah hari berbelanja sedunia. Rasanya? *angkat kening*. Sebab kebanyakkan tempat yang aku pergi mesti ada offer on wednesday. Eh kenapa mesti hari rabu ek? Pelik tapi itulah hakikat yg paling aku perasan. Nak di ikutkan, banyak benda yg offer time hari Rabu. Meh kita list-out sikit.

1.Baskin Robin pinkday - Wed
2.Sushi to Go (30% off) - Wed
3.Wayang (discount, tak kesah cerita apa kecuali 3D) - Wed

Hahaha, sikit ja yg aku tahu tapi tak sesilap akulah ada banyak tau.  Start from now on, kita kena banyak simpan duit dan sampai hari Rabu, berbelanjalah dengan sewajarnya. Hahahaha bagi yg suka makan dekat McD, dia buat offer coffee hari Isnin okay? Hahahaha kalau taksilap ada waktu waktu tertentu dia, bukan main terjah ja okay. Tapi sebenarnya, offer mengikut hari ni boleh bantu sedikit sebanyak. Orang kata, shopping planning lah jugak rasanya sebab dia buat kita macam tak beban sangat en. So, kepada mereka yg suka shopping or beli makanan, jimatkan duit anda dan spent semuanya on wednesday okay? Hihi. 

Ada some instashop yg korang boleh jenguk on instagram! Check-it-out :D

Spent, spent jugak. Tapi jangan boros sangat okay, duit nak pakai untuk keperluan lain jugak. Sikap berjimat cermat perlu di amalkan jugak, jangan nak ikut selera sampai jadi papa kedana. Tukang nasihat ni pun tak kurang jugak boros, so sama samalah kita belajar berbelanja dengan bijak, okay! :)


No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers