The struggle is real

Fuh, after few years hilangkan diri tak menulis kini aku kembali. hahahaha. Guys, i'm almost finishing my studies and this year will be my final year and it is really tiring. Final year ni bukan lagi masa untuk main main. Aku dah takda masa nak pergi travel ke buat short trip ke apa pun dalam masa setahun ni. Frust but chill jelah kan, orang kata setiap benda yang berlaku pasti ada hikmahnya. Aku percaya pada benda tu.

Lets share some of my great moments dalam semester ni. I've joined one of competition yang besar organixed by our course lecture, Tn Hj Khalid which is board of Alumni PAUT (Persatuan Alumni Universiti Texas) and it was a great experienced! Penat gila join competition macamni, tapi yelah maybe sebab aku pun first time merasa benda benda ni and i take it as my challenge bila masuk benda ni. At the first place, kawan aku yang ajak aku join. Perasaan tu macam takda confident pun mula mula masa tulis nama untuk join, tapi aku cekalkan hati (memandangkan masa ni tengah banyak gilaaaaaa assignment beratur tunggu untuk disiapkan) untuk masuk gak comp ni. Kalau ikutkan masa yang sebenar benarnya, sebulan tau masa nak siapkan kerja untuk design proposal ni. Tapi, we managed to siapkan everything in just 2 weeks. Jap aku tegaskan balik, 2 weeks tau. Bukanlah masa yang panjang untuk siapkan model, design and such others thing. Tapi taktahulah semangat dari mana datang, semua group members aku relaks gila and just go with the flow and always told me "chill je, kita boleh siapkan" and ayat paling selalu member aku cakap ialah "kita boleh menang, relaks je". Aku senyum je setiap kali dengar ayat ayat tu sebab hanya tuhan je tahu berapa barainya mata aku masa nak siapkan everything pasal design proposal ni. Gaduh dengan member berapa bnayk kali pulak sebab semua lah risau aku kerap sangat balik lewat and tidur lambat. Kerja aku memang habiskan masa dekat fakulti dengan group members aku je. Makan, minum solat semua dalam kelas tu sampai mandi pun taksempat. Takpeelah, demi sebuah pengalaman. Nak dijadikan cerita, sepanjang nak siapkan design proposal kitaorang ni, berapa banyak dugaan tuhan kasi dekat kitaorang. Betul betul hanya tuhan sahaja yang tahu apa kitaorang rasa masa ni. One of our group members masuk hospital, operation sebab ada something about ketumbuhan and terpaksa duduk ward sepanjang panjang masa kitaorang cuba siapkan design. Next, kereta aku yang boleh dikatakan sebulan aku pakai dilanggar lari. This is so bad sebab masa ni aku memang takda mood gila sebab tengah busy pikir nak siapkan design sekali kereta aku orang langgar. What the heck?! Buat report police sampai pukul 2pagi and so on nasib ada member aku yang tolong teman pergi sana huh. Another group members gaduh besar dengan girlfriend on the same week nak siapkan proposal, what a life gilaaaaaa. Kipas kereta kancil our group members rosak and also the same week. Nak dijadikan cerita lah kan, semua tu memang ada hikmah. Kitaorang submit and waiting for the day of presentation. Present pun kena complaint so on sampai keluar ayat "design kotak kotak ni senang, tapi tulah tak se kreatif arkitek" and we was like whatever judges, this is the best we can give and lastly menang jugak hahahahaha. We managed to get the second runner up for the competition. Macam tak percayaaaaaa hahahaha sebab present kurang info tapi still judges suka dengan kitaorang punya design.

Conclusion, the story yang aku cuba sampaikan, semua berlaku ada hikmahnya. I've gain something from this competition which is a sweet memory for me. Takkan dapat kalau nak cari kat luar lagi lagi dah final year macamni kan? Hahaha so thankyou groupmate sebab sangguplah melayan kerenah aku selama dua minggu yang penuh suka duka tu. Takkan senang senang lupa macam tu je sebab terlalu banyak memori kita kongsi bersama. Last but not least, to gain a precious experience, you need to struggle first. So yeah, the struggle is real guys. Hopefully, my story will motivate others in reaching your goals. Have a great weeks everyone :)



1 comment:

  1. Sis mcm mna i nk contact awakk nk tya pasal course tu i baru dpt course tu okay ke tak?

    ReplyDelete

Daisypath Happy Birthday tickers